a blue sky with a beautiful sun today :)

hejsan på er :)
förlåt att jag har slarvat med uppdateringen :/
har inte riktigt haft tid ..
men hur är det med er och vad har ni gjort/gör? :)
själv så är det bra med mig & jag har precis kommit in från en varm vår som är utanför min ytterdörr ! härligt!
äntligen blir det lite värme här i sverige..
men i allafall, mitt sista inlägg var från i söndags så jag tänkte att jag kunde skriva lite kortfattat vad jag har gjort dom senaste dagarna :)

lördag eftermiddag/kväll:
jag tog aldrig tåget in till stan som det var planerat. som ni kanske läste så skulle ju jag ta tåget som gick 16.27 men precis när jag skulle gå ut från mormor och morfar så blev jag så jävla yr och illamående. allt bara snurrade till ! så jag väntade till klockan blev 17.00, då morfar sa att han kunde skjusa in mig för att han skulle ändå in till stan och handla. så jag åkte med han och sedan så släppte han av mig vid gränby där farmor stod och väntade:)
vi gick in och handla på massor av affärer, bland annat på gina tricot och intersport.
jag köpte inte så mycket faktiskt. ett par jeansleggings, två blusar , en tunika, ett linne, tre par örhängen, tre par ringar, svarta leggings, trosor & nagellack.
tror det var allt ? ;)
sen så blev klockan halv 8 så vi gick in på kvantum och köpte grillad kyckling och potatis sallad + några tomater och en gurka.
sedan så gick vi till bussen och tog bussen hem till farmor. när vi kom hem till farmor åt vi, vi var grymt hungriga. sen så blev det typ när vi hade kollat klart på tv tittade vi på " djävulen bär prada".
och lite senare vid typ 22.15 kom mamma och hämtade mig och vi åkte hem till oss. gick och lade mig tidigt sen, var väldigt trött. ;)


söndag för/eftermiddag och kväll:
vaknade runt 10-10.30. gick upp och gjorde i ordning frukost och kollade på film.
när klockan hade blivit 12.. tror det var runt 12, då ringde kusinen och frågade om vi skulle in och träna, men som vanligt så hade jag lite ont om pengar eftersom att jag hade vart och handlat dagen innan. så vi bestämde att vi skulle ta en söndag tillsamans och inte göra så mycket. så vid klockan 13.30 typ så kom emma över och vi gick ut på altanen och njöt av solen :)
men det blev ju varmt och suget efter glass blev ju bara större och större.. så vi åkte upp till affären och köpte glass och lite godis som en avslutning på lovet liksom. så vi köpte det och sen åkte vi hem igen och åt... sen så satte vi ute i solen och gjorde inte så mycket. bara snackade en massa skit och hade roligt !
emma åkte vid typ 17 så då tog jag fram gitarren och spelade lite, övar på min nya sång.
sen så rann tiden iväg och det blev kväll. jag gick in och dushade och kollade på film på kvällen och tog det lugnt med ett glas vatten och ett äpple i handen.

måndag för/eftermiddag och kväll:
ja, det var ju första skoldagen så klockan ringde 06.00 så det var ju bara att gå upp och göra sig i ordning. haha, ögonen vägde ton ! gick inte så bra att sminka sig då men vafan, det fick gå ändå..
åkte till skolan och fick träffa alla igen! det var faktiskt lite roligt att träffa alla kompisar!
men iallafall så var det en vanlig måndag med dem lektioner vi brukar ha, fast gympan var inställd :@ inte lika roligt de inte !
men sen så slutade vi klockan 3 så jag tog bussen hem. kom hem typ 15.30.
vid cirka 17.30 åkte jag och elin till stallet för att kolla på när evelina skulle rida :) ett trevligt stall med grymt fina hästar. hästen som evelina skulle rida hette fillan :)
men så började ridningen typ 18.40. så vi satte ute i solen och kollade när dom var där i hagen och hade lektion. men det var grymt mycket myggor! dom var fan lika stora som bin eller typ getingar.
så jag och elin åkte typ 19.05 !
påvägen hem från stallet mötte vi malin, camilla och anna. så vi bestämde att vi skulle åka lite moppe. så vi åkte moppe typ i 2 timmar :) roligt!
HAHAH, diggar annas körning ! :D
men sen så åkte alla hem och jag kom hem typ vid 21.05 :)
så då sprang jag in i duschen eftersom att jag luktade stall och häst. sedan så blev det tv-tittande på hollywood frurar :)
somande vid typ 22.

tisdag för/eftermiddag och kväll:
på tisdagar har vi sovmorgon till klockan 08.35 så jag tog en liten sovmogon och åkte moppe sen till skolan. härligt härligt!
hade som vanligt syslöjd på morgonen och spanska sista lektionen. slutade 13.30 ! chill !
sen så åkte jag moppe hem och åt lite mellis :)
gick sedan ut i solvädret och gjorde läxan som var att läsa ett kapitel i no- boken. ;)
sen så hade jag inte så mycket att göra så jag gick ut för att tvätta min moppe som typ var grå när det egentligen ska vara svart ;) så nu är det ren och fin !
så nu sitter jag här vid datorn och har tråkigt. ska nog ut på altan och spela gitarr men vi får se vad som händer ikväll :)
blir väl en hemmakväll med familjen ! :)

ha det bra !
ska skriva imorgon !

kram <3



Kommentarer
Postat av: C A R R O O O <3

Okej :) Jo det är bara fint fint här !



Göra i veckan då?

KRam

2010-04-13 @ 19:11:07
URL: http://straws.blogg.se/
Postat av: C A R R O O O <3

okej ;D

Jag ska jobba och sedan bara ta det lugnt och njuta av vädret ! :)

Kramis

2010-04-14 @ 08:55:54
URL: http://straws.blogg.se/
Postat av: Emmae

jo de är väl sådär med mig:D hur är det med dig gumman? :) du har inte varit inne på msn något :)<3

2010-04-14 @ 17:22:51
URL: http://emmasofiiiia.blogg.se/
Postat av: emma

så nu har jag lagt till dig igen å du har inte varit inne än :) men hoppas det blir rätt någongång, du kan ju adda mig istället =) [email protected]

kram vännen<3

2010-04-15 @ 13:20:57
URL: http://emmasofiiiia.blogg.se/

what's on your mind?:

Namn:
besöker ofta?

E-postadress: (syns bara för mig)

din bloggadress/ hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0