I'm not so perfect as you can see, I'm just the girl I was born to be.

hejhej !
jag sitter här vid datorn och har tråkigt så tänkte därför skriva några meningar om hur unga tjejer ofta ser på sig sjävla idag.
jag vet inte hur det är med er men jag hör ofta meningar, så som: " gud vad stor mage jag har, gud vilka stora lår jag har, shit vad tjock jag är, jag måste banta, jag är så jävla ful, fläsket hänger". Såna meningar hör jag ofta från både höger och vänster.
När jag hör sånt skit (ursäkta ordvalet) blir jag bara så himla arg och ledsen.
Arg blir jag just för det är så typiskt tjejer att sitta och säga sånt om sig sjävla och ledsen blir jag ju såklart för att hon tycker som hon tycker om sin kropp.
Idag är det unga tjejer som slutar äta och vissa tar till och med livet av sig p.g.a att dem är blinda för sin kropp. Det är en självklarhet att man får tycka som man vill om sig själv, men när man är smal som en pinne och säger att man är tjock så står det inte helt rätt till. det är så man blir blind för sin kropp. man ser inte sig själv.

allt det där med att banta och kläma i sig i trånga kläder för att se någorlunda bra ut hjälper inte!
varför ska man dölja sin kropp och klä sig i kläder som inte passar den kroppsform man har? varför skämmas?
man får inte en bättre kropp för att man bantar eller sätter på sig kläder som är för små.
hur man bantar är olika från person till person, många unga, framför allt kvinnor, lägger av helt att äta. det gör ju bara situationen värre, visst går du ned till en början, men så fort du börjar äta sen så går du upp igen och då kan du gå upp mer än vad du vägde innan du började. 
Bantning kan skada din kropp på många olika sätt. vill du få en bättre kropp eller gå ned i vikt, banta inte, träna istället :) visst kan du banta, men ha förtroende för det då.

sen har vi detdär med att köpa kläder som är för små. vad är meningen med det?
du blir inte smalare för det. istället ser det bara konstigt ut.
det jag vill komma fram till är att man ska vara nöjd över sin kropp.
Vad spelar det för roll om du har L istället för S ? - ingenting!
det är din kropp och vi är alla skapade på olika sätt. ingen har samma kroppsbyggnad som den andra. det är det som gör just dig och din kropp unik.
oftast så har det där med kropp och vikt en stor påverkan på tjejer när det gäller killar.
många vill " göra sig till " för att få en kille. att man ska vara på vissa sätt.
tex:
man måste väga så och så mycket.
man måste ha den hårfärgen.
man måste vara så och så smal.
man måste ha sånt hår.
man måste ha såna kläder m.m
Men då har jag bara en fråga.
hur ska man kunna älska någon annan person om man inte kan älska sig själv först?
vad är sjävla grejen?
varför ändra på sig själv som människa bara för att få en kille? hur vet hon att det ens hjälper? varför inte vara den person man är född till att vara?
vad är det för fel på det?
ändra inte på dig själv bara för det. var dig själv!
jag är kanske barnslig nu, men det finns en för alla. och den rätta ser dig för den du är, älskar dig för den du är och inte för den du vill vara. så var dig själv och våga visa din fina kropp, oavsett storlek och vikt.
var stolt över din kropp och dig själv.
skit i vad andra tycker, det är du och bara du som behöver bry sig!


det blev lite längre nu än bara några meningar men det jag vill komma fram till är att du ska vara nöjd med dig själv och din kropp, för du är fin precis som du är!

jag måste gå, men kom ihåg, du är värdefull och du är fin, både på insidan och utsidan!

puss


Kommentarer
Postat av: sebbe

Hej!



Nu var det ju ett tag sen vi sågs. Har många frågor till dig:

1) Hur mår du?

2) hur har du haft det under det första halvåret i skolan?

3)[en konstig fråga, behöver inte svara.] skulle du vilja följa med in till stan och göra nåt, fika, lunch (bio?) shoppa( gay guys have a good taste of fashion,, they say.)



Slår vad om att jag låter som en stalker, men klockan är 04:48, så jag är liiite borta i huvudet. Men hör av dig om du vill hitta på nåt.

2010-12-29 @ 03:49:23
URL: http://fortfrolick.blogg.se/
Postat av: Jessica

hej gummsan! de e bra med mig hur ere sjäälv ?:)

2010-12-29 @ 11:35:13
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/

what's on your mind?:

Namn:
besöker ofta?

E-postadress: (syns bara för mig)

din bloggadress/ hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0