stan med kusin !




hejhej igen!

sitter här vid datorn och slappar för fullt!
härligt härligt!
har inte gjort alls så mkt idag.. eller jo. lite kanske!
vaknade klockan 11.22 och hade en sån jävla träningsvärk.
ajajaj.
men jag kom tillslut i allafall upp ur sängen och gick in i köket och gjorde ordning en macka och en skål med fil och musli ! :D
mumsigt!
satt mig inne vid tv:n och tittade på " titanic ". var jättelänge sen jag såg den så det var faktiskt väldigt roligt.
grinar fortfarade vid den där scenen då rose och jack ska ta farväl av varandra. när dom ligger där i vattnet och när hon tittar på jack och så svarar han inte. och så släpper hon hans hand och han åker ner i vattnet. :'(
usch!
men skitsamma.
när jag hde kollat klart på filmen gick jag in på rummet och klädde på mig.
det blev mjukisbyxor och en mjukiströja.
sedan satte jag på musik och städade fint i hela huset ( stolt )
så när mamma kom hem vid 4 typ så hade det blivit mörk ute så jag hade tänt lite ljus och gjort iordning kaffe.:)
och sen så gick jag in och dushade.
otroligt skönt :D
men i allafall,
jag laddade aldrig upp igår om att jag hade vart på stan med kusinen. :)
hade otroligt trevligt!
åkte in till stan efter en dryg fredag i skolan.
emma slutade klockan två och kom in till stan med tåget som kom fram till centralstationen ungefär klockan 15.15 !
sen så tog vi en stadsbuss upp till Gränby där vi gick och tittade lite, jag hittade typ ingenting :/ 
den enda jag köpte var två armband och en tröja. 
haha.. hade jätte roligt i allafall men jah var grymt trött.
sen så gick vi och käkade på burger king.
där beställde vi båda två en crispy chicken meal.
dryck till blev cola för emma och fanta exotic för mig :)
och efter mkt skratt med maten så gick vi in till gränby igen och tittade.
den sista affären vi kollade på var indiska.
jag somnade typ.
jag var sjukt trött, och efter maten brukar man, eller i allafall jag bli dubbelt så trött.
så jag och emma tog stadsbuss från gränby klockan 19.00. sen så kom vi till centralstationen och där sa vi hejdå och åkte hem.
men busschaffören var ju helt puckad.
jag åkte 821 hem som gick från stationen klockan 19.35.
821 går till tierp men går igenom björklinge. så jag tog den.
och så skulle jag kliva av vid björklingegården. så jag trycker på stopp och så ser jag att en kvinna framför mig också trycker på stopp. så den där kvinnan går och ställer sig vid dörren i bak.
och så vänder jag mig om och tittar så står det typ 5 st som ska av där. men i allafall.
och så var det inte så långt kvar till busshållsplatsen där vi skulle gå av. så då tänkte jag att busschaffören kanske skulle behöva sakta in snart men då gasar busschaffören på och åker förbi hållplatsen.
så då skriker en kvinna som skulle av till busschaffören att han måste stanna för vi ska ju av. då skriker han tillbaka ( hörde inte vad han sa)
och då dampar typ kvinnan ut och typ skriker ut i hela bussen att han är sjuk i huvet och en massa annat.
haha, lite kul var det.
så då typ stannar han uppe vid affären och är skitförbannad. och då typ går kvinnan fram och kräver tillbaka sina pengar. haha
vet inte riktigt vad som hände sen för jag gick av bussen så fort som möjligt ;)
men aja,
så när pappa hämtade mig i bjk vid affären ringde han typ och klagade.
och snacka om att pappa ljög.
haha,
han ba:
 min dotter är 13 år ( jag är 15)
det är -13 grader ( dt var -3 grader )
och sen att om jag skulle gå från affären till bjkgården skulle det vara en km.
( det är kanske en halv eller lite mer kanske men ändå)

asså om man ska sammafatta allt så sa han typ.
" vi bor vid björklinge gården och det är ungefär en km från affären dit och då blev jag tvungen att hämta min dotter för hon är bara 13 år och då ska hon gå i -13 grader, det är otroligt kallt ute"
asså det var nåt sånt.
haha .. jag satt och typ kissade på mig ! :D
men nu är det mat !
tacos ! :D

ha dt bäst!
puss&kram svennebanan!


Kommentarer

what's on your mind?:

Namn:
besöker ofta?

E-postadress: (syns bara för mig)

din bloggadress/ hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0