fucking onsdag

hejhej bloggen.
hoppas att allt är bra med er, själv är det väl okej, är lite trött och irriterad!
vaknade upp av plogkillen som kom och plogade halv 6 på morgonen, skitkul!
somnade om och vaknade sedan av klockan som ringde kvart över 6. gick upp och klädde mig som vanligt och gick fick skjus av pappa till bussen, efter att ha hjälpt honom borsta av all snö från bilen. när pappa skulle backa så fastnade han i snön.. han kom loss till slut men blev lite stresad för det var 10 minuter kvar innan bussen skulle gå. pappa skjusade mig till bussen och så åkte han sen till jobbet. jag stod och väntade på bussen men kom det någon buss? nej, det gjorde det inte!
efter 15 minuters väntan på bussen ringde elin. Hon sa att bussen stod vid lillskolan utan passagerare på bussen.. och bussen ska komma och hämta upp mig innan han ska till lillskolan... så elin frågade busschaffören om han skulel åka till mig nu.. han ba: nej, om hon ska med måste hon gå till ärentuna korset.
ärentuna korset ligger typ en kilometer från min busshållsplats.. och gångvägen var inte plogad.. det var typ snö upp till låren.. så jag frågade elin, om hon kunde fråga busschaffören hur lång tid det kommer ta innan han är där, och då sa han 3-5 minuter...
så han menade seriöst att jag skulle springa en kilometer, med snö upp till låren för att han är så jävla dum i huvudet och inte hämtade mig först? vilket jävla miffo! så bara för att det är snö, så skiter bussen i att gå efter schemat och hämta dem som ska till skolan.. fyfan vad jag blev lack. så jag sa till elin att det inte är en chans att jag skulle hinna det!
så jag ringde mamma och frågade om hon kunde hämta mig.. hon gick ut och borstade av all snö från den andra bilen, plus att den bilen är typ trasig också.. men i allafall så kom hon typ 10 minuter efter och så satte jag mig i bilen, och så precis när vi skulle börja åka mot skolan la bilen av totalt. den startade och så men vi kom knappt framåt.. men i allafall så kom vi hem och mamam kund inte skjusa eftersom bilen var paj och bussen hade redan gått så mamma bestämde att jag skulle vara hemma idag.
ville faktiskt till skolan men eftersom att det inte gick så var det ju bara att vara hemma, och jag klagar absolut inte! det var mysigt!
jag och mamma gjorde iordning mackor och kollade på film och hade trevligt. sen så har jag faktiskt städat hela huset, det ni ;)  känner mig väldigt stolt!
men i allafall så sitter jag här nu vid datorn och har tråkigt, de är väl mat snart. är väldigt hungrig så lite mat skulle inte sitta fel ;)
men nej, ska titta runt lite på fb också innan!
hoppas ni har haft en bra dag kära vänner, puss och kram på er!


Kommentarer
Postat av: amanda

ajdå, vilken dag du har haft!

2010-11-11 @ 21:03:18

what's on your mind?:

Namn:
besöker ofta?

E-postadress: (syns bara för mig)

din bloggadress/ hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0